Adventkyrkan

Göteborgs Adventkyrka

Minisigvehemsida

Miniserer

Miniserien börjar 18:30 varje gång.

Välkomna till miniserie med Sigve Tonstad kring Vad finns bakom konflikterna?

Vi hör dagligen om krig, förstörelse och ett otroligt mänskligt lidande på många olika platser på vår jord. Det innebär också att vi möter många frågor om varför det skall vara så här och inte minst ställer vi dessa frågor till oss själva. Vi vill gärna försöka reda ut en del av detta och har därför bjudit in Sigve Tonstad.

Sigve Tonstad är lärare och skribent och har en professorstjänst på Loma Linda Universitet i Kalifornien, USA.

Han har doktorerat i Nya Testamentets teologi och har skrivit flera böcker, bland annat om lidandets och ondskans problem. Den viktigaste av dessa är boken “God of Sense and Traditions of Non-Sense” (2016).

Sigve Tonstad är också läkare med specialitet inom invärtesmedicin och han har vid sidan av detta också arbetat som pastor i Betelförsamlingen i Oslo. Hans modersmål är norska men på våra möten tolkas han från engelska till svenska.

Varmt välkomna.

Programet nedan går att ladda ner.